Translate

23 Temmuz 2013 Salı

Kayıp Prenses

Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde; develer tellal, pireler berber iken; ben bağda üzüm bekler derede odun yükler iken; bir varmış bir yokmuş... Masalın yalanı mı olurmuş? O yalan, bu yalan; fili yuttu bir yılan. Bu da mı yalan? Derken; sabahleyin erken keçiler koyunları tıraş ederken, tahta kurusu saz çalar sıçan cirit atar iken çıkmış bir kocakarı ortaya! En sonunda açmış ağzını yummuş gözünü! Bir laf etmiş, bir laf etmiş... Bakalım ne laflar etmiş:

          Çok eski zamanlarda, uzayın sırlarla dolu bir yerlerinde, minik bir gezegende Güneş Ülkesi adında bir ülke varmış. Bir de bu ülkenin komşusu ve düşmanı Alnilam Ülkesi varmış. Bu ülkeyi yönetenler çok kötü kalpli insanlarmış. Birgün Güneş Ülkesi'nin kral ve kraliçesinin bir kızı olmuş. Kral prensesin adını Ece koymuş. Böylelikle daha küçükken bile ileride ülkenin kraliçesi olacağını anlasın istemiş. Maalesef küçük Ece o günleri görebilecek kadar şanslı değilmiş. Yeni hayata gelen bu minik kız o kadar güzelmiş ki Alnilam'ın kraliçesi kıskançlıktan deliye dönmüş. Ve Güneş Ülkesi'nin minik prensesini kaçırmaya karar vermiş. Daha çok küçük olan prensesi kaçırmış kaçırmasına ama minik Ece o kadar çok ağlıyormuş ki sesi ta Güneş Ülkesi'ne kadar duyulmuş. Kızının sesini duyan kraliçe umutlanıp Ece'nin bulunabilmesi için ülkenin tüm askeri güçlerini Alnilam'a göndermiş. Alnilam kraliçesi Güneş Ülkesi muhafızlarının prensesi bulmalarını istemediği için Ece'yi bir uzay mekiği ile uzayın karanlığına yolcu etmiş.

          Prensesin uzay mekiğindeki yolculuğu tam tamına bir güneş yılı sürmüş. Bir yıl sonra minik Ece ismine Dünya denilen bir gezegenin, güzel bir ülkesinin, hastane kapısına düşüvermiş. Ve bu şanslı prenses hemen kendisini sahiplenecek bir aile bulmuş. Onu sahiplenen aile tuhaf bir tesadüfle ismini Ecenur koymaya karar vermişler. El bebek gül bebek büyütülen Ecenur hiçbir zaman Güneş Ülkesi'nin kayıp prensesi olduğunu öğrenemese bile hatta geldiği gezegende öyle bir yerin varlığı bilinmese bile o bunu hep hissetmiş. Kendisinin Güneş Ülkesi'nin kayıp prensesi olduğuna inanmış. Hayatını hep bir prenses gibi yaşayarak geçirmek istemiş. Elbette şartlar her zaman o kadar mükemmel değilmiş. Büyüdükçe artan sorumlulukla beraber hayalini kurduğu Güneş Ülkesi'ni yavaş yavaş unutmaya başlamış.

          Küçük prenses Ece kaybolduktan sonra kraliçe acıya daha fazla dayanamamış. Olaydan tam bir yıl sonra yani Ece'nin Dünya'ya düştüğü gün kraliçe ölmüş. Kral hızla yaşlanmaya başlamış ve ülke güç kaybediyormuş. Alnilam giderek büyüyen bir ülke olmuş. Kral, tıpkı kraliçe gibi prensesinin de öldüğünü düşünmeye başladığı zaman Ece'nin hala yaşadığını ve sağlıklı olduğunu anlamış. Güneş Ülkesi prensesleri doğduklarında onlar adına dikilen içinde Güneş Taşını da barındıran heykelcikler olurmuş. Bu Güneş Taşı prenses yaşıyorsa ve sağlıklıysa on dokuz yaşına gireceği gün parlarmış. Taş parlamış parlamasına ama o kadar solukmuş ki rengi kral buna sevinse mi üzülse mi bilememiş. Prensesin çok uzaklarda olduğu anlasa da birgün kızına bulacağına dair umudunu hiçbir zaman kaybetmemiş ve hayatının sonuna kadar Güneş Ülkesi için çalışmış. O günden sonra Güneş Ülkesi eski gücünü geri kazanmaya başlamış.

          Ecenur geldiği Dünya denilen gezegende diğerlerinden hep farklı olmuş. Bu farkını hayatı boyunca çevresindeki herkese hissettirmiş. On dokuz yaşında genç bir kızken bilmese de Güneş Ülkesi'ni kurtardığını otuz beş yaşında genç bir kadınken insanoğlunun mucizeleri yüzünden sonu gelen Dünya'yı kurtardığını herkesten hep sakladı. Artık 3182 yılında da Google'da ismi aratıldığında karşılaşılacak tek bir yüz var. Ve o bununla hiç övünmedi. Her zaman tıpkı bir prenses gibi davrandı!





Ismarlama yazı yazmaya kalkınca ne yazacağımı bilemedim ve bildiğim bir masalı anlatayım dedim. Eminim benden başka hiç kimseden dinlememişsinizdir bu masalı. Çünkü Güneş Ülkesi'nden geldiğine inanan bir arkadaşa sahip olmak herkese nasip olmaz! =)

Ha bu arada unutuyordum: 20 Nisan Koç burcuna denk geliyor. Bir prens var burcunu bilmeyen, yardımcı olmak istedim! =)

13 yorum:

  1. Öhm öhm Güneş küçük bir gezegen değil :)
    Ayrıca ellerine sağlık çok şeker olmuş bu ama niye sırrımızı ifşa ediyorsunnnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bilmiyorsun. Masala uygun davran! =)

      Sil
  2. Modern hikaye de böyle oluyormuş galiba :) Öyle bakma bana mesajı alamadım ben :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır bu modern hikayeye geçiş dönemi değil. Bu masaldan hikayeye geçiş dönemi eseri gibi bir şey. Nasıl desem... Dede Korkut Hikayeleri gibi. =)

      Nasıl baktım ki? Ben de bunu anlamadım bak şimdi. =)

      Sil
    2. Aman neysee :) Bu arada boğa demişlerd ya bana :)

      Sil
  3. heey istediğin yere yerleştin mi.
    memnun musun.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerleştim yerleştim!
      Marmara Üni. - Radyo, TV ve Sinema
      Memnunum gayet. =))

      Sil
    2. oh oh sevindim. uyar sana.
      :)

      Sil
  4. İpeğimmmmmmmmm çileğimmmm nerelerdeydinnnnnn sen yada ben .. Kutlarım kuzucummmmmm...hayırlı uğurlu olsun.. Tatlı yanaklarından öperim..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ablacım... Bundan sonra buralardayım, sana da gelirim yine eskisi gibi... =) öptüm kocaman! =)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...