Translate

19 Temmuz 2013 Cuma

Bu Su Hiç Durmadı, Durmaz!

Bülent Ortaçgil bir şarkısında şöyle diyor:


"Yaşamak dopdoluydu akan pınarlar gibi inanmayanlar beklediler."

İşte tam da bu yüzden ben çok mutlu bir insanım. Hiçbir hüznü, pişmanlığı barındırmıyorum üzerimde. En çok üzüldüğüm şeyi bir uyku örtebiliyor. Ertesi sabaha uyandığımda tüm kötü düşüncelerden, üzüntülerden, pişmanlıklardan arınmış oluyorum. Çünkü; yaşamak dopdolu ve benim beklemeye vaktim yok!

Hep böyle değildim elbette. Çok üzüldüm, dertlendim. Ama bir şey hep aynıydı: Pişman olmak geçmişe kilitlenip kalmaktı ve ben hiçbir şeyden dolayı hiçbir zaman pişman olmadım. Hiç geçmişe kilitlenip kalmadım. Eski odalarda sıkışmadım. Amacım hep bir sonraki sefer daha doğruyu yapmaktı. Bazı yanlışlar elbette hiç unutulmazdı ama zaten belki de unutulmaması daha iyiydi. Dünyanın adaletine tek inandığım zamanlar pişmanlığın sınırında olduğum zamanlar oldu. Belki kendimi avuttuğumu düşünebilirsiniz, belki züğürt tesellisi diyebilirsiniz ama hep işe yaradı. Beni hep geleceğe götürdü.

Ve şöyle devam ediyor:


"Umutlarını borç verdin, cebinde hiç kalmadı... Dostların anlamadılar!"

Bak sevgili ne kadar da seni anlatıyor. Ve aynı zamanda beni... Umutsuzluğa düştün, zor zamanlardı. Hiç dostun olmadığını düşündün. Çünkü kimse seni anlamıyordu. Çünkü herkes gereksizdi ve kimse senin yaşadığını yaşamamıştı. Ne büyük tesadüf ben de seninle aynı durumdaydım. Belki de biz dost kavramını çok yanlış anlamıştık?


"Nar gibi güzelliğin gizliydi, vereceklerin fazlaydı. İnsanlar inanmadılar."

Sana hiç inanmadılar. Şimdi de sana inanmaları için çok geç kaldın. Baksana tek inanan bendim ve artık ben bile yokum.


"Sustun sustun konuşmadın, sonra kaçtın arkana bakmadan. İnsanlar şaşırdılar."

Ben hiç şaşırmadım. Çünkü kaçmalarına alışıktım. Aslında sen hep kaçardın, hep susardın!

Nakaratına bayılıyorum bu şarkının. Çünkü sevgilim; aynı biziz:


"Sen hep kendine önlemler aldın, ben kendime yasaklar koydum."

Ama bizim önümüzde barajlar yoktu. Bu su hiç durmadı ve hep aktı. Tasarruf edemedik biz o sudan!


Hayatta sadece SİYAH ve BEYAZ yok sevgili. GRİ de aslında çok güzel bir renk!

Kadın eli değmiş bu şarkıya. Ne kadar da güzel olmuş öyle:


2 yorum:

  1. Bu duruma gelmek zor biraz galiba. Ama kutlarım seni hem bu kadar manidar bir yazı yazdığın hem de şu ilk paragrafta bahsettiğin o durumun için. Düşündürdünüz efenim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim! Beğenmenize sevindim. =)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...