Translate

6 Mayıs 2013 Pazartesi

Halim Duman



Bizim buraları bilir misiniz bilmem ama ben anlatayım. Kış mevsiminin ve ilkbaharın yaşanmadığı bir yerdir Nazilli. Sadece sonbaharı ve yazı yaşarız. Sonbahar dediğim de Kasım'da başlar Şubat'ta biter. Geri kalanı hep yazdır. Sonbahar iyidir. Hava çok soğuk olmadığı için kalın kalın giyinmek zorunda kalmayız. Bir ceket ve bir şemsiyeyle tüm kışı -yani sonbaharı- geçirmek mümkündür. Gerçekten soğuk dediğimiz günler bir haftayı geçmemekle beraber Erzurum'un sıcağı gibidir o da. Demek istediğim bu günlerde biz burada yaz mevsimini yaşamaktayız. Kısacık şortla ve incecik bir askılı badiyle uyumaya çalışırken kan ter içinde kalıp uyandığımız ya da daha kötüsü hiç uyuyamadığımız çok olur. İşte dün de böyle bir geceydi...

Dün gece sıcaktan yatmayı bile denemediğim için TV'yi açtım ve 1 Erkek 1 Kadın'ı izledim. O bitince her halde odam daha serindir diye düşünüp yatmaya gittim. Yattım ama boncuk boncuk terliyorum. Oysa yatağımın tam karşısındaki pencere de açık. Sadece tül perde örtülü. Yani rüzgarı engelleyecek pek bir şey yok. Anlaşılan bu yetmiyor dedim bir süre sonra ve tül perdeyi ayrıca bir de cereyan yapsın diye odamın kapısını açtım. Evet, odada bir hareketlenme oluştu ama sadece pencereyle kapı arasında. Bundan benim yatağım hiç ama hiç nasibini alamadı. Sonra gece saat 3 sularında aklıma dahice bir fikir geldi. Penceremin önünde bulunan divana yatacaktım. Böylelikle serin serin, rahat rahat, deliksiz uyuyabilirdim. Ve bunu gerçekleştirdim de... Yani sadece o divana yatma eylemini gerçekleştirebildim. Uyumakla ilgili olan kısmındaki problem karşı apartmanda yaşayan ve yaşam belirtisini sadece gece saat 2'den sonra göstermeye başlayan üç kız öğrenci...

İki yıldan uzun bir zamandır karşılıklı yaşadığımız bu baykuşlar hep gece gürültü yapmayı çok sevmişlerdi. Hala da seviyorlar. Bu gece evlerinin sessizliğine şaşırıp iyi yoklar galiba rahat uyuyabileceğim diye umuyordum ki gece saat 03.30 sularında bir kapı sesi duydum. Eve geldiklerini o an anladım ve tüm umudum kül oldu. Eve gelir gelmez gün boyunca yaptıklarından konuşmaya başladılar. Kendi sesleri yetmiyormuş gibi melankolik şarkılar açmayı da ihmal etmediler. -Geçen sene bir ay hatta belki iki ay sabahtan akşama akşamdan sabaha durmadan Mert kendisini terk ettiği için ağlayan biri vardı içlerinde.- Meğer benim dertli ablam gittikleri düğünde Mert'i hatırlamış hatta ağlamış şimdi sanki o sırada arkadaşları yanında değilmiş gibi onlara anlatıyor. Çok yakın bir arkadaşlarının düğünü imiş. O yüzden çok geç dönmüşler eve. Mert rüzgarı bir ara çok sert esse de iyi eğlenmişler hatta bolca da içip sarhoş olmuşlar.

Tüm bunların hepsini konuşmalarından anlayabiliyordum. Muhabbetlerine doyum olmazdı ama bu sırada benim uykum iyice kaçtı. Yattığım yerden arkamda duran sehpadaki telefonuma uzandım. Aman Allah'ım! Saat 4.17! Daha fazla dertli ablanın Mert muhabbetini dinleyemezdim. Hemen uyumalıydım. Ve "Kızlar sessiz olur musunuz? Uyumaya çalışıyorum!" diyerek onları uyardım. Zaten odalarımız birbirine baktığı ve arada sadece minik bir bahçe olduğu için beni hemen duydular. Cevabı dertli abla verdi: "Peki, tamam!" Bir daha sesleri çıkmadı. Benim odamı bile rahatlıkla aydınlatan sarı ışıkları da söndü. Hem onlar hem de ben güzel, deliksiz bir uykuya teslim olduk.

Sabah saat 7.30. Gece odamın kapısını açık bırakıp yattığım için evdeki en ufak bir tıkırtıyı bile duydum elbette. Babam uyanmıştı. Ve benim de üç saatlik uykumun sonu gelmiş oldu.

Şimdi kahve zamanı! Gününüz aydın olsun! =)

2 yorum:

  1. şekerparem çileğim ipeğim sen nazillidemi yaşıyorsun?. Ne güzel bir yer. Ben severim ege taraflarını. yeşile denize ot çöpe hasret bizler için ne güzel bir yer oraları.. Benim yerime de iç kahveni tatlım. Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ege candır! =) Ankara'da yaşıyordun değil mi sen? Sırf yeşile denize hasret kalmamak için yazmayacağım orayı. Hoş Nazilli'de de deniz yok ama 2 saatlik mesafede oluşu yazları büyük avantaj. Vazgeçemem galiba Ege'den; mavisinden, yeşilinden... Evet vallahi çok güzel Ege'de her yer... =)
      Sağ olasın ablacım =) Öpüldün! =)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...