Translate

6 Kasım 2012 Salı

Maria Puder



Hani genelde kitap tanıtırken o kitabın yazarından, yazarın diğer yapıtlarından, kitaba dair her şeyden geniş geniş bahsederim ya işte bu sefer onu yapmayacağım. Hatta ilk başta kitapla ilgili sadece üç cümle söyleyip susmayı bile düşündüm. Çünkü konuşmaya kalksam kitabın tamamını tekrar yazmam gerekeceğini fark ettim. Bana dair her şey, şu minik dünyamda yaşadığım bütün duygular, hissettiğim her şey, hatta hissetmediğim de her şey, her şey oradaydı işte. Benim gibi düşünen iki insan: Maria ve Raif. Ama aynı zamanda benden çok farklı düşünen iki insan: Maria ve Raif. Yaşamak istediğim, belki yaşadığım belki de hiç yaşayamayacağım bir aşk... Nasıl anlatılır daha bilmiyorum işte.

Sayfalar elimden nasıl akıp gitti bilmiyorum. Böyle hızlı bitirdiğim bir kitap daha var mıydı? Onu da bilmiyorum. Daha bu kadar daha anlatsaymış Sabahattin Ali Maria ve Raif'in hikayesini ben daha bu kadar daha dinlerdim. Öyle çok kendimi buldum ki... Öyle  benden, senden, ondan... bizden biriydiler ki... Hatta kitabı okurken mutlu olup istemsiz olarak güldüğüm de gözlerimden yaşların süzüldüğü de oldu. Cidden ben vardım orada. Yaşadım sanki her satırı. Hani herkesin yapmak istediği, söylemek istediği sözler vardır ama kimi zaman cesaretleri yoktur kimi zaman da şartlar el vermez ya söylemeye işte onlar bizim yerimize sanki her şeyi konuşmuşlar gibi.

Kitabı okurken bu paragrafı bloga yazacağım diye küçük bir kağıda notlar aldım sonra bir baktım ki kitabın yarısını not almışım zaten. Vazgeçtim. Ama mutlaka okunmalı. Ya da kimse okumamalı ki o kitap sadece benden bahsetmeli... (Böylede kıskancım!)

Ben kabul etmek istemiyorum Maria Puder'in öldüğünü dedim kitap bittiğinde. Her kadının içinde olan ama kelimelere dökülemeyen şeyler vardır ya hani işte Maria anlatmış hepsini. Utanmadan, sıkılmadan, düşünmeden, yargılaman, sorgulamadan, olması gerektiği doğallığında her şey...

Yeni idolüm... Aradığım ama tarif edemediğim yaşamı buldum bu kitapla! Artık biri benimle konuşacaksa gidip önce Sabahattin Ali'den Kürk Mantolu Madonna'yı okusun. Anlasın, kabullensin, olması gereken bu desin, öyle gelsin. Beni yormasın! Hiç uğraştırmasın!

8 yorum:

  1. Şeker çocuk bu kitabı okumazsam sana uğramayayımmı?..:)))))))
    öptüm seni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sorunun geleceğini biliyordum =) uğra uğra sen hep uğra =) ama okumanı tavsiye ederim! Eminim sende çok seversin =) Öptümm =)

      Sil
  2. maria puderi çok severim ki ben kıskanç bencil şımarık ama tatlı shey.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. =) Ayy şımarasım geldi ki yinee =)

      Maria sevilmicek hatun değil ki yaa
      =)

      Sil
  3. Senden önce Maria Purder'ı okumuştum ve sanırım baya bir paylaşım yaptım bu konuda . En sevdiğim kitaplar arasında. Yalnızlığı Maria ve Raif gibi yaşıyorum gerçekten. Zihnimizden pek çok geçen şeyin aynı olduğu doğrudur. Aynı zamanda dediğin gibi bazen farklıyım Raif'ten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı uzun bir zamandır okumak istiyordum. Senin paylaşımlarından sonra daha çok okumak istedim ve sonunda okudum! Ama kitap benim kütüphanemin vazgeçilmezi oluverdi. Bir yandan herkese öneriyorum diğer yandan tüm kıskançlığımla acaba kimseye önermesem mi ki sadece ben mi bilsem onun güzelliğini diyorum... =)

      Sil
    2. Benden daha bencilsin demekki hmmm =)))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...