Translate

18 Kasım 2012 Pazar

Kaktüs Çiçeği

Kendim yetiştirdiğim kaktüsün baharda açan tek günlük çiçeği! =)

Hayaller kaktüs çiçekleri gibidir. Narin ve kırılgan... Ama hepsi ona benzemez bazıları tıpkı kaktüs çiçekleri gibi kısa süreli olurken bazıları bir ömür boyu sürer. Ama önemli olan gerçekleşmeleridir. Kısa da sürse uzun da... Ve umarım temiz kalplerle istenilen bütün hayaller gerçek olur. (Korkarım sırf bu yüzden benim hayallerim gerçekleşmeyecek çünkü bazen sevmediğim insanlar hakkında berbat hayaller kurup, onları hayalimde rezil rüsva edip mutlu oluyorum! =D)
Neyse...
Ben en çok papatyaları severim. Bence onlar iyi ve güzel olan her şeyi temsil etmeye yeterler. Mükemmeller! Sonra da kaktüsleri... Masumluklarını severim onların, dikenlidirler, evet ama sevgi gösterirseniz asla dikenlerini size batırmazlar. Aksine size mükemmel çiçekleriyle teşekkürlerini sunarlar. Tek günlük ama güzel çiçeklerle!
Bunların güzelliğini galiba tartışmaya kimse yanaşmaz. Evimizin çatısının küçük bir köşesinde onlar için çok güzel bir ortam yarattım. Orada yeterli güneş ve doğru sulama ile mutlu mesut yaşıyorlar, doğuruyorlar, çoğalırken aldıkları sevginin karşılığını vermeyi ihmal etmiyorlar! Çoğu kez insanlardan daha iyiler! Ama ihmal edildiklerinde bu güzel çiçeklerini asla göstermiyorlar. Öyle de kinciler. Galiba geçen bahardı; evet, evet geçen bahar, onlara yeterli ilgiyi gösteremedik, tabi sonra çok üzüldük ama her sene çiçek veren güzel kaktüslerimiz de üzülmüş olacak ki o sene çiçek vermediler. Bir daha ihmal etmeyeceğime söz verdim ben de. Daha sonra kendimi affettirmek için topraklarını yeniledim, onlara daha büyük saksılar aldım. Çok büyümüşler bizim onlarla ilgilenmediğimiz süre içinde. Sonra rahat ettiler. Onlar mutlu olunca ben de mutlu oldum.
Geçen sene doğum günümde bir arkadaşım (kaktüsleri çok sevdiğimi bilen bir arkadaşım) bana doğum günü hediyesi olarak kaktüs almış. Miniklerden... Çok fazla büyümüyorlar cinsleri gereği ama biraz büyüdüklerinde çok sevimli oluyorlar. Küçükken de çok sevimliler! =)
İşte bana hediye gelen ufaklık bu! =)

Galiba sınavlardı, okuldu, dershaneydi derken ben onu yeteri kadar sevemedim. Annemin ellerine emanet ettim. Geldikten bir ay sonra saksını değiştirdim daha rahat etsin diye; çünkü kökleri saksının dışına çıkıyordu ama o ya yeni toprağını sevmedi ya da benim ilgimi yetersiz buldu. Bilmiyorum. Ona sahip olalı yaklaşık bir yıl olmak üzere ama bugün onunla sohbet etmek için yanına gittiğimde onun çürümüş olduğunu gördüm. Çok üzüldüm. Hemen anneme gösterdim annem bir haftadır kararmaya başladığını söyledi. Bugün simsiyahtı ve içi sanki sırf su gibiydi, hafifti, sallanıyordu. 3 günde bir az su verilmesi gereken bir bitki bu ve ben annemin böyle yaptığına, buna dikkat ettiğine eminim. Çünkü o da çok seviyordu benim minik dostumu. Ama niye böyle oldu cidden bilmiyorum. Off! Her neyse işte. Moralim çok bozuk. Öyle çok üzüldüm ki... İnsanın çocuğu gibi oluyor valla! Bir süre yas tutacağım. Üzgünlüğüm biraz geçince yine çok seveceğim aynı cins bir kaktüs alacağım. Ona ilgi göstereceğim. Annemin iyi baktığına eminim ama kendim ilgileneceğim. Ve bugünden itibaren karar verdim, hepsinin her detayıyla tek tek kendim ilgileneceğim. Daha çok, daha çok seveceğim!!!

KAKTÜSLER ÖLMESİN!
KAKTÜS ÇİÇEKLERİ SOLMASIN!

6 yorum:

  1. Bencede kaktüsler ölmesin çileğimmmm. Tatlımı tatlı İpeğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın yaşasın ! =) öptümm =)

      Sil
  2. 23 senelik bir kaktüsümüz var yılda 2 kere yada 3 kere aynı o baştaki gibi açar ama açmaya başladığı o dönem öyle görkemli gelir ki açınca içinden bir şaheser çıkacağını söyler halbuki ne kadar dikenli ne kadar saldırgan gibi ama içinin güzelliğini dıştan bilemezsin.
    Benim bambularım,begonyam,nar çiçeğim ve bugün bir bonsai ağacım oldu onlar benim artık tek dostlarım sırdaşlarım diyebilirim.Ne kadar sevgi o kadar yeşillik.Bu arada canını sıkma belki 10 kere bambum ölmeye yüz tuttu onu sevgi ve dikkat ile tekrar yeşerttim ona bakarsan sesini duyacaktır.Belki de senin bakmanı istedi.Ve lütfen Egeyi kazan :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya o günden beri devamlı ilgi gösteriyorum ama annem bugün "yarın onu gömeceğim" dedi, hayır dedim, karşı çıktım, ağladım. Kabullenmek istemiyorum bir türlü öldüğünü ama giderek daha da çürüyor... Daha kötü oluyor... Başında bir sürü meyve sineği gibi sinekler vardı bugün kovaladım hepsini. Ama o öldü biliyorum ama kabullenmek istemiyorum... Off...

      Boğaziçi'ni kazansam? =) Ama söz EN OLMADI ilk tercihim Ege olacak =)

      Sil
    2. Tamam boğaziçi olabilir ama kötü ihtimal olursa yaz :)
      En iyi yerlerde ol İpekcim Allah kaderini güzel yazsın..

      Sil
    3. Tamam kötü ihtimal olursa söz yazacağım =) Amin canım, seninde öyle olsun... İyi olan (iyilik kavramı benim iyi anlayışım sınırları içinde) herkesin öyle olsun... (Yine yaptım bencilliğimi ama bugün sevmicem kimseyi...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...