Translate

21 Kasım 2012 Çarşamba

İçimdeki Maria Puder

"İnsan bir karakteri çok severse ondan etkilenirmiş ve onun gibi olmak istermiş."


Ben çok kitap okurum. Aslında bana sorarsanız az ama Türkiye ortalamasını düşününce tabi çok oluyor. Ve okuduğum kitaptan keyif almak içinde kitabı elime aldığım an o kitabın içine girerim. Bazen başrol oyuncusu olurum kitapta bazen de figüran... Ama kitap bitince ya da kitabı elimden bırakınca geri dönerim kendi yaşantıma. Gerçekle kurguyu birbirine karıştırmam. Çok hayalperestimdir. Gün içinde vaktimin büyük bir çoğunluğunu kitap okumak ve hayal kurmaya ayırırım. Ama hayalci olduğum kadar da gerçekçiyimdir. Kaptırmam kendimi güzel hayallere. Hemen uyanırım. Gerçek değil o; gerçekler böyle, diye kendimi uyarır ve olabilecek en kötü şeye hep hazırımdır. (Her zaman değil. Bazen geliyorum diyen kötüyü görmek istemeyiz. Bazen bilmek istemediğimiz için hayata toz pembe gözlüklerle bakarız. Ben de yapıyorum.) Galiba gerçekçilikten çok ben biraz kötümserim. Evet evet öyleyim. Neyse konumuz şimdi bu değil. Daha sonra ona da değinirim. Bazı kitaplar vardır; kütüphanemizin olmazsa olmazları... Kendimizi, hayallerimizi, olmak istediğimiz kişiyi buluruz onlarda. Bizi bizden alıp sürüklerler farklı diyarlara. İşte benim hayatımda bu kadar çok etkili olan iki kitap oldu. Daha doğrusu iki kitap değil de iki kitap karakteri: Biri aşık olmak istediğim adam; diğeri olmak istediğim ben. Gurur ve Önyargı'dan hatırlarsınız Darcy'i. İşte o benim aşık olmak istediğim adam oldu. Kendimi hiçbir zaman Elizabeth yerine koymadım ama hep Darcy benim olsun istedim. Hala daha istiyorum. Hep isteyeceğim de. Ahh Elizabeth'in yerinde olmak vardı şimdi! Hiç kimseyi onunla kıyaslamadım -ben insanları kıyaslayamam zaten- ama hep öyle birinin karşıma çıkmasını istedim. Eğer karşıma çıkarsa (Bundan sonrası benden çok nadir duyacağınız şeyler içeriyor.) kesinlikle anında parmağına yüzüğü takıp nikah masasına oturtacağım. Onu kaçıramam. Ama galiba o sadece bir karakter çünkü o kadar mükemmel olamaz hiçbir erkek. İnanmıyorum. Diğeri ise Kürk Mantolu Madonna. Olmak istediğim ben. Ben söylemek için ağzımın ucuna kadar getirdiğim ama doğru kelimeyi bulamayıp geri yuttuğum her şeyi söylemiş Maria Puder. Kitabı okurken gözümün önüne kürk mantolu bir kadın getirdim, kitaptaki tasvirin dışında. Hayalimdeki Kürk Mantolu Madonna'ydı o. Çok güzel bir kadın değildi hatta ona artı olarak bir şey kazandıran hiçbir şey yoktu görüntüsünde. Onu mükemmel kılan düşünceleriydi, sözleriydi. Kısa saçlı, ince yüzlü, zayıf bir kadındı. İşte ben o kadın olmak istedim bir an. Dün fark ettim o olmak istediğimi. İnternette kitapla ilgili bir şey okuyordum ve yazının üstünde benim hayalimdeki Maria Puder gibi bir çizim vardı. Baktım bir kaç dakika... Evet bu benim hayalimdeki, olmak istediğim kadın dedim. Demek ki onu sadece ben öyle hayal etmemiştim. Belki o olmak isteyen de sadece ben değildim. O resim yazının başındaki resim. Elbetteki hayalimin aynısı değil ama bir çok yönden benziyor. Ve dün bir arkadaşım benim saçlarımı kestirdikten sonraki halimi Maria'ya benzetti. Tabi ki saçımı kısacık kestirmemin bir çok sebebi var ama acaba bilinç altımın bir köşesinde bu kadar radikal bir kararı bu kadar kolay almamı sağlayan Maria'ya benzeme düşüncesi miydi? Şimdi bunu ben de sorguluyorum. Her saç kesilişinde yas tutan ben bu sefer nasıl olmuştu da hiç üzülmemiştim? Nasıl aksine mutlu bile olmayı başarmıştım? Kendi kendime cevaplamak istediğim sorular bunlar. Neyse işte bu sefer hala kitabın içinden çıkamadım galiba. Hatta fazla mı abarttım ne? Kim bilir? Ben zaten duyguları abartarak yaşamayı severim! =)

7 yorum:

  1. Bende senin bu coşkulu halini seviyorum ipeğim. Mis kokulu çileğim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Vuslat ablam! =) Kocaman kocaman öpüyorumm!

      Sil
  2. :) çok güzel anlatmışsın amaaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatıma bir incelik katmadım, olan bu! =)

      Sil
  3. Ah maria maria.
    gittikçe yalnızlaşıyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh bende... Ve bu çok ağırlaşıyor...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...