Translate

18 Ağustos 2012 Cumartesi

Pudingli Lokma

Tatilden döner dönmez canım lokma yemek istedi. Ramazan ayı bitmeden hemen yemeliyim dedim ama yine de geç kalmıştım aslında çünkü bugün arife yani lokma zamanı bitti. Neyse ki bulabildim.


Öncelikle her yerde bilinmeyen bu güzel tatlıyı tanıtayım. Lokma: Aslen İzmirlidir. İzmir ve çevresindeki illerde bilinir yapılır. Bazen üzeri pudra şekerli bazen de şerbetle servis edilir.

Ee artık biliyorsunuzdur, ben Nazilli'de yaşıyorum. Burada lokma tatlısı genellikle şerbetli olarak satılır. Ve gelenek olarak her Ramazan ayında yapılır. Lokantalar, tatlıcılar ve pastahaneler falan yapar bu işi. Bir de hayır yapmak isteyenler diğer zamanlarda da genelde lokma döktürür. Neyse işin bu geleneksel kısmını geçelim. Dediğim gibi genelde şerbetlenerek satılan bu tatlıyı şerbetsiz olarak da satanlar var. Aslında bugün almak istediğim hem şerbetli hem de şerbetsizdi ama arife günü olduğu için çarşıda sadece bir tek pastahane bulabildim lokma döken onun elinde de şerbetsiz lokma yokmuş. Neyse tarifimize geçelim.

Pudingli Lokma için malzemeler:

İhtiyacınız kadar lokma.
Kakaolu puding

Hazırlanışı:

Öncelikle lokmalarımızı alıp gelmeliyiz. Alırken sıcak olmalarına özen gösterin ve eve gelince soğumayacak bir yerde muhafaza edin.

(Evde yapmayı tercih edenler için tarifi:
Malzemeler:
3 su bardağı un
30 gr maya
1 çay kaşığı toz şeker
Yarım çay kaşığı tuz
Yarım çay bardağı zeytin yağı
1 litre ayçiçek yağı

Hazırlanışı:
Derin bir kaba un, toz şeker, zeytin yağı ve 1 çay bardağı ılık su konularak iyice karıştırılır ve mayalanması için dinlenmeye bırakılır. Mayalanınca tekrar karıştırılarak yağın içerisine batırılmış bir çay kaşığı yardımı ile fındık büyüklüğünde parçalar alınarak direkt kızgın yağın içerisine atılır. Şerbetli isteyenler için kızaran lokmalar yağdan çıkartılarak soğuk şerbetin içerisine atılır.2-3 dk kadar şerbeti çekmesi beklenir daha sonra şerbetten çıkartılıp servis yapılır.

Ancak bizim tarifimiz için ben şerbetsiz tercih ediyorum.

Şerbeti için malzemeler ve hazırlanışı:
4 su bardağı toz şeker, yarım limonun suyu ve 4 su bardağı su bir tencerede iyice kaynatıldıktan sonra soğumaya bırakılır.)

Ben dr. Oetker kakaolu puding kullanmayı tercih ediyorum ve daha sonra onu hazırlıyorum.

(Evde yapmayı tercih edenler için tarifi:
Malzemeler:
1 litre süt
1 su bardağı şeker
1 yumurta
4 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı mısır nişastası
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı tere yağı

Hazırlanışı:
Tere yağı dışındaki bütün malzemeleri bir tencerede orta ateşte sürekli karıştırın. Kaynadıktan sonra kısık ateşte bir süre daha karıştırıp ocaktan alın. Üzerine tere yağını da ekleyip bir çırpıcı yardımı ile iyice karıştırın ve sıcakken kuplara dökün soğuduktan sonra süslemesini yapın ve servise hazır.)

Eveeet artık malzemelerimiz hazır. Lokmaları küçük servis tabaklarına alın ve sıcak olan pudingi üzerine gezdirin. Pudingin biraz donmasını bekledikten sonra üzerini antep fıstığı, hindistan cevizi ya da pasta süsü gibi şeylerle süsleyip servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun. =)

8 yorum:

  1. Ben de severim ama fazla şekerli geldiğinden yiyemem pek. Afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Offfffffffffffffff Kaç zamandır mutfağa girmeyen adama bu yapılmaz.....:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bi gir bence mutfağa, böyle güzel şeyler yapmak da zevklidir yemek de ;))

      Sil
  3. Ama gece gece canım lokma çekti olmaz böyle yaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende kesin benim gibi lokmayı hazır alanlardansındır ama tarifini yazdım o kadar otur yap ye kızımmm =)) O değil de lokma çok güzel pudingle daha güzel oluyo =) (Çikolata bu hayattaki tek gerçek aşkım o yüzden böyle geliyor.)

      Sil
    2. Evet biraz hazırcıyım ama yarın ilk iş bunu denemeliyim ya resmen gece gece ağzım yere düştü ..Sezercik parasız kalır ve yemek yiyen ailelere camdan bakarken dudağını yalar ya bende öyle oldum :)
      Çikolatacıyım bende ..

      Sil
    3. Doyma ve acıkma hissinin olmadığını, devamlı bir şeyler yiyebileceğini ya da yemeden uzun süre dayanabileceğini söylersen senin ben olduğundan şüphe edeceğim! =)
      Ee denedin mi pekii?? =)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...