Translate

11 Mayıs 2012 Cuma

Okumalık Bir Kitap


Geçen gün kitaplığımdaki okumadığım ama hepsini de çok okumak istediğim kitaplara bakıyordum ve içlerinden birinin ismi çok ilgimi çekti. Sanki gel beni oku diye bağırıyordu oradan. İşte o kitap: "Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm" Livaneli'den.

Kitabı 2 günde bitirdim. Ama okuduğum saatleri toplarsak 2 - 3 saat anca yapar. O kadar akıcıydı ki... Ne zaman başladım ne zaman bitti anlamadım bile. Çok güzel ve çok etkileyici; sarsıcı...

İlgilenenler için kitabın arkası:

Sıcak ülkelerden, Stockholm'un kar altındaki caddelerine ve buz tutmuş göllerine savrulan siyasi mülteciler.
Yaşamı paramparça olmuş Sami'nin, bir Kuzey hastanesinde önüne çıkan yaşlı bakan.
   Bir cinayet planı ve Sami'nin yaşamını etkileyen bir kedi. Çevresindekileri kendisine aşık eden Şilili bir genç kız; yakıcı öfke nöbetlerine kapılan güzel Clara. Bir uzay istasyonu kadar garip ve uzak buldukları iklimde kıvranan, acı çeken, kıskanan, cinsellikle avunmaya çalışan ve öç alma hayalleri kuran insanların romanı.
   Sami, Clara, Juan Perez, Rıza, Garcia, Adil ve Yoriko'nun hikayesi, uzun süre etkisinden kurtulamayacağınız bir derinlik ve elinizden bırakmayı olanaksız kılacak, soluk kesen bir kurguyla anlatılıyor.


Gerçek bir şaheser! Teknik ve psikolojik olarak mükemmel. Öldürmek mi bağışlamak mı ikilemini en iyi veren roman...
YAŞAR KEMAL

Livaneli, dönemin saplantılı siyasal inançlarını, roman akışı içinde ustalıkla yedirerek anlatıyor.
DOĞAN HIZLAN (Hürriyet)

Yazarlığının olgunluk çağı nişanesi!
REFİK DURBAŞ (Sabah)

Kolay okunan çarpıcı bir roman. Tatile giderken yanınıza alın.
HINCAL ULUÇ (Sabah)

Kronolojiyle ve okurla, kedinin fareyle oynadığı gibi oynuyor ve iki boyutlu bir gerçeği, büyük bir ustalıkla anlatıyor.
ALTAN GÖKALP (CNRS Paris)

Şimdi kitabın arkasında yazanlara bakınca kitap çok siyasi bir kitap gibi gösterildiğini fark ettim. Aslında alakası bile olduğunu düşünmüyorum. Sadece dönemin siyasal olaylarından yola çıkılarak yazılmış mükemmel kurgusal bir roman. Ve bu yüzden de en çok Yaşar Kemal'in ve Altan Gökalp'in yorumunu beğendiğimi söyleyebilirim. Ayrıca herkese de okuması için tavsiye edebilirim.

Ayrıca kitap 2001 yılında Yunus Nadi Roman Ödülü almış.

2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...