Translate

14 Aralık 2011 Çarşamba

Minik Alıntılar: Paragraf Sorularından


Paragraf sorusu çözmenin faydaları:

"Ne garip değil mi? Bulutlara değen binalarda otururken bir metre ötemizdeki komşumuzun adını bilmiyoruz. En hızlı arabalar, en hızlı araçlar elimizin altındayken zamanın yetmediğinden yakınıyoruz. Yıldızlara kadar gidiyoruz, uzak galaksilerin varlığından haberimiz var ama yollarımızı bekleyen insanların yanına gidemiyoruz. Eskiye göre daha çok kitap yazıyoruz fakat daha az okuyoruz. Çağımızın adını bilgi çağı koyuyoruz ama bilge insan yetiştiremiyoruz."

Paragrafta vurgulanmak istenen düşünce:

"Gelişen teknolojinin, olumsuzlukları beraberinde getirdiği."

Benim anladıklarım:

Şimdi ne anladığımı, neden yazdığımı falan uzun uzun açıklamayacağım ama durum şu; vurgulanmak istenen düşüncenin çok dışında kendime göre yorumlayıp bu paragrafı yazmak istedim ve buna sadece tek bir cümle hayır, tek bir yan cümlecik sebep oldu aslında...

E gerisini de zahmet buyurup siz anlayın artık...




Başka bir paragraf ise sanki beni anlatıyor:

"Benim işim gücüm kendimi incelemek. Bakıyorum da öyle çürük taraflarım var ki söylemeye dilim varmıyor. Her an sendeleyip düşebilirim, gözlerim bir şöyle görüyor bir böyle. Açken başka adamım, yemekten sonra başka. Aynı atın yürüyüşü, bir rahat gelir bana, bir rahatsız eder beni. Aynı yolu bir uzun bulurum bir kısa. Keyfim yerindeyse, hava güzelse, kötü kişi değilim ama bir nedenle canım yanmaya görsün; aksi, çekilmez biri olurum."

İşte aynı ben değil mi? =D Dedim ama ben inanmıyorsunuz ki bana! Sanki soruları hazırlarken paragrafları özenle benim için seçmişler ya da yazmışlar...

4 yorum:

  1. cidden aynı sen :D Anonizm ^^

    YanıtlaSil
  2. Beni bu kadar iyi tanıyan anonim kim ?? =))

    YanıtlaSil
  3. Bloğuna ve samimiyetine byıldım..
    Takibindeyim..
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...